Zorg voor je spijsverteringssysteem


Kellogg's All-Bran ontbijtgranen zijn het rijkst aan voedingsvezels. Een portie bevat tussen de 3,5 en 11 gr vezels. Dit is 14 - 43% van je dagelijkse vezelbehoefte van 25 gr.

Vezels spelen een belangrijke rol bij een gezonde spijsvertering, maar er is meer. Er zijn veel andere factoren op het gebied van voedingsgewoonten en leefwijze die een belangrijke rol spelen en je kunnen helpen je spijsvertering gezond te houden. Hieronder vind je 5 eenvoudige stappen die je daarbij kunnen helpen:


  1. Eet gezond en evenwichtig
  2. Eet langzaam en regelmatig
  3. Wees actief
  4. Zorg voor minder stress
  5. Rook niet en beperk alcoholgebruik

Help je spijsvertering een handje:

Vezels absorberen water, drink daarom veel water.

Voedingsvezels moeten voldoende water absorberen om goed te kunnen functioneren. Onvoldoende vocht verstoort dit proces, omdat de vezels en de afvalstoffen dan te hard en compact zijn. Dit leidt weer tot verstopping en tot symptomen die horen bij een slechte spijsvertering, zoals een opgezette buik. Vergeet niet om dagelijks ongeveer 8 glazen vloeistof te drinken. Drink nog meer als het warm is of als je zware lichamelijk arbeid verricht.

Het is van vitaal belang dat je je vezelinname langzaam opvoert, zodat je lichaam en spijsverteringssysteem de tijd hebben om eraan te wennen. Als je je vezelinname te snel opvoert of niet voldoende drinkt, kan dit het ongemak dat wordt veroorzaakt door een slechte spijsvertering veel erger maken. Als je overstapt op een vezelrijk graanproduct met tarwezemelen, zoals de nieuwe Kellogg's All-Bran.

Controleer het etiket

Probeer producten te consumeren die minimaal 6g vezels per 100g bevatten.